حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شـهیدی در دیدار با اعضای شـورای فرماندهی  مرکز و فرماندهان پایگاه‌های تابعه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران که در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز بسیجیان در دفاع از ارمغان‌های به دست آمده از دوران دفاع مقدس نقش آفرین هستند    . 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تمام انقلاب‌های دنیا چه الهی و چه غیر الهی همواره با 3 گروه موافقان، مخالفان و منافقان مواجه می‌شوند، گفت: این مسئله طبیعت هر انقلاب محسوب می‌شود و انقلاب اسلامی ایران که با رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت هم از این قاعده مستثنی نبود. گروهی در انقلاب اسلامی ایران از ابتدا در کنار امام (ره) بودند و با فداکاری  و بذل جان از امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت کردند، گروهی هم مخالف انقلاب بودند و منافقان نیز به دنبال تصاحب انقلابی بودند که با رهنمودهای امام راحل و خون شهدا شکل گرفته بود.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با تأکید بر اینکه ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی نابرابر در مقابل 20 ابرقدرت از شرق و غرب ایستاد و در نهایت پیروز شد، افزود: نخستین دلیل ایستادگی ملت ایران مقابل این جنگ، اعتقادی و مذهبی بودن انقلاب اسلامی ایران بود چرا که عقیده همواره یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در پیروزی و شکست ملت‌ها محسوب می‌شود.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: دومین عامل این پیروزی، نقش رهبری در جمهوری اسلامی و عشق میان رهبر و رزمنده در جنگ بود. امام خمینی (ره) در جبهه‌های جنگ نقش و تأثیر بسزایی داشت، همچنان که پس از رحلت ایشان، مقام معظم رهبری با هدایت و رهبری الهی و قاطعانه خود این راه را ادامه داده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی سومین عامل مقاومت و پیروزی ایران در جنگ تحمیلی را نقش مردم عنوان کرد و گفت: بسیج درختی است که امام خمینی (ره) آن را غرس و در سال‌های اول انقلاب دستور تشکیل آن را صادر کرد. بار سنگین اداره جبهه‌ها نیز همواره بر عهده بسیج و مردم بود

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به بسیجیان، گفت: بسیجی باید همیشه آماده بوده و با چشمی باز مشغول نظارت باشد. بسیجیان باید بازوی انقلاب بوده و در بنیاد نیز به عنوان بازوی ما عمل کنند. مهم‌ترین رسالت شما حفظ حرمت خون شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب است. امروز همه ما باید حامی ستون خیمه انقلاب که مقام معظم رهبری است باشیم تا با اطاعت از او بتوانیم امانت شهدا و ایثارگران را به صاحب حقیقی این انقلاب برسانیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود 230 هزار شهید، حدود 500 هزار جانباز، 43 هزار آزاده و 84 خانواده 5 شهید در کشور حضور دارند به تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ و پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه اشاره کرد و گفت: این فرهنگ، فرهنگی است که دنیا از درک آن عاجز است و آنچه که امروز رسالت اصلی و شرط بقای ما محسوب می‌شود، توسعه و ترویج این فرهنگ است. همچنان که رمز بقای فرهنگ امام حسین (ع)، عاشورا و شیعه با وجود تمام دشمنی‌ها در طول تاریخ نیز همین فرهنگ والای ایثار بوده است

 

سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امورایثارگران در ابتدای این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج همواره در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوشیده و سعی دارد به‌عنوان یک مجموعه شناخته‌شده با نیروهای ارزشی به فعالیت بپردازد، گفت: بسیج به معنای مقوم و همراه است که می‌تواند در ارتقای سازمان‌ها نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

سرهنگ خزایی با اشاره به انتشار نسخه الکترونیکی «موعظه خوبان» توسط این مرکز و به صورت اتوماسیونی در کل کشور، گفت: در این مجموعه سخنان و رهنمودهایی از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، بزرگان دینی و شهدا به اطلاع همکاران بنیاد می‌رسد. برگزاری نشست‌های ویژه و تخصصی، اجرای طرح سپاس با مشارکت بسیجیان و انسجام بخشی بسیج در استان‌ها از جمله فعالیت‌های مدنظر بسیج در بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , ,